2007-07-30

Vardag

Så var det då vardag igen, tänk att det går så fort att ha 4 veckors semester, när en månad känns så lång. Tid är en konstig sak, en kort stund kan vara en evighet och en vecka kan gå på en "grisblink". Trollungen kom iväg till dagis, även om hon vilade lite i stället för att klä sig och maken kom till jobbet om en något sent. Han hade inte haft med i planeringen att de skulle få leta efter en upplåst dörr på dagis. Jag tror att båda två tyckte det var skönt att det är en vanlig vecka med jobb och dagis, för även om det är kul med sommarlov/semester, så trivs de när allt är som vanligt. Nja inte riktigt som vanligt för trollungen, denna vecka är avdelningarna ihopslagna och det är bara en fröken från "Myggan" som jobbar.

Själv tillbringade jag över en timme i telefon, fick en tid på reumatologen den 16 aug. "tysken" har semester och sköterskan tyckte det var bäste om jag träffa de honom. Låter lite illa att kalla nån så, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad han heter. Nästa gång ska jag kolla om hon den trevlige är tillbaka, och om jag kan få henne som min reumatolog. Låter lyxigt att ha en egen läkare, men gu´så skönt när det blir så. Ska få veta när jag ska in på rehab i fyra veckor när jag är där den 16:e. Ortopeden var inte lika lätt att ha att göra med, min läkare är tjänstledig, och hennes sekreterare har semester, men efter att ha tjatat lite på växel telefonisten så kopplade hon mig till en annan sekreterare. Har de telefontid i två timmar/dag så borde de ju vara på plats, men icke, så det blev att tjata lite till innan jag blev kopplad till en annan. Tro nu inte att den var på plats, men tredje gången gilt heter det ju så där svarade det i alla fall. Då fick jag dra hela min historia och mina problem för en sekreterare som menade att det var ju min läkares sak att bedöma hur jag mår. "Visst låt mig få prata med henne då." men nä hon är inte i tjänst, det visste jag ju redan och det hela slutade med att sekreteraren skulle prata med jouren och sen får vi se. Hon tog mina telefonnummer ifall jouren ville tala med mig, och än har jag inget hört. Missade sjukgymnastikens telefontid pga allt tjafs med ortopeden så det får jag ta i morgon.

När telefonsamtalen var gjorde tog jag mig en promenad för att försöka få igång ryggen, det funkade så där, stelheten försvann, men inte smärtan, så då stekte jag köttfärsbiffar så att vi har nått att äta imorgon, idag var vi tvungna att äta upp falukorven, och trollungen åt både korv och makaroner, inte illa.

Måndag betyder att syster yster brukar ringa, så oxå idag. Alltid lika uppskatade telefonsamtal även om allt vi pratar om inte alltid är så kul. Men hon är min syster och bättre syster kan man inte ha, tror jag. Det är nån klok en som har sagt att man kan välja sina vänner men inte sin släkt och hade hon inte varit min syster så hoppas jag hon valt mig som vän, jag hade i alla fall valt henne.

Trollungen kom hem och gick ut och lekte en stund, men sen var det dags för nervarvning och sovdags, då slog det mig; Hon behöver kanske en kvällsfika, nu när hon inte äter välling, eller der gör hon men bara ibland, i morse ville hon ha det och inget annat. Vi hade tänkt försöka sluta med det, men varför ska vi det igentligen, vällling är en bra start på dagen. Efter två mackor och havredryck så ville hon höra några sagor och sen var det dags för go´nattpuss och så sov hon.

Maken tvättar, och har burit in TV, så att vi kan sitta där nere, det underlättar när trollet ska sova om vi är där nere och så kan vi se 3:an och 5:an.


4LKG

Inga kommentarer: