2007-07-07

Morgonhumör

Trollungen är otroligt morgontrött vilket gjorde att vi idag inte var klara med frukosten när melodikrysset började, men vi löste det, ja både frukostätandet och krysset. Det är ju så man kan undrar, vart kommer detta ifrån, för både maken och jag är egentligen morgonpigga. Trollet vårat har inget morgonhumör alls, det finns de som har ett bra som hennes föräldrar. Sen finns det de som har ett dåligt och de som har sämre än så och så finns det de som ett fruktansvärt dåligt ett. Men här handlar det om att det inte finns nått alls, hon behöver en timme att vakna på, får hon bara det så funkar allt och hon är på ett strålande humör. Det har hänt flera gånger att vi haft katastrof på katastrof här på morgonen för att maken när han kommer till dagis med morgonmonstret, får höra att trollet alltid är så glad och pigg. Känner bara en till med denna lilla defekt och det är min syster yster, men jag älskar dem båda två, speciellt om jag slipper umgås med dem direkt när de vaknat.

Min svåger tittade in en snabbis idag till trollungens stora glädje. Innan han kom tog hon och jag en sväng till centrum för att köpa jordgubbar och glass, för att ha nått att bjuda på. "Strössel måste vi köpa, det vill min farbro T ha." sa trollungen och hade en bestämd min och händerna i sidorna, tror hon förstärkte det hela med en stamp i golvet. Det var många som log åt henne och hon fick köpa strössel och självklart hade hon rätt, hennes farbror gillar strössel och åt glatt av det. Jordgubbar har trollungen ätit hela vintern, när vi fått tag på färska, men nu äter hon det inte. "Det är inte gott för mig." säger hon och då är det väl inte det heller. Men det skulle inte förvåna mig det minsta om hon vill ha det i vinter igen och självklart får hon det, bättre fredagsmys kan man leta efter.

Maken och jag har uträttat stor dåd idag, vi har städat frysboxen och glädjande nog hittade vi inte så många överraskningar, som i alla fall jag trodde vi skulle finna. Det blev lite att slänga, men det var inte mycket, lite räkor och några matlådor som ingen av oss vet vad de innehöll, men det var allt. Så nu känner vi oss nöjda med dagen. Jo maken har gjort lite till, typ tvättat en massa och så har han dammsugit ena bilen och dynorna i husvagnen, så nu kan vi snart åka till Parken ZOO.

Min kropp gör mig galen, värken är inte kul, men jag jobbar på att inte gnälla så mycket och jag tror att jag gör framsteg. Idag har magen varit som den brukar och ryggen värker. Men mot ryggen finns det ju piller, även om jag försöker att inte ta så många, äter halv dos och klarar mig på det, för jag får ju sova på nätterna. Lite oroväckande är det att jag inte hör allt som händer i sovrummet, men det gör ju maken så det fixar sig i alla fall och jag är piggare och gladare på dagarna så jag tror alla är nöjdare. Fötter och händer sväller och värker fram på eftermiddagarna, men inte värre än att jag klarar mig ett tag till, när svullnaden inte gått ner när jag vaknar är det dags att ringa för att få en spruta.

7KSÖ

Inga kommentarer: