2007-07-20

Vatten vatten bara vanligt vatten




Trollungens ev vattenkoppor är ett frågeteckan ännu. Hon har ev en men det kan lika gärna vara ett myggbett, och lika glad är hon för det. Idag har det handlat om vatten, solen är ju tillbaka och med den kom poolen och vattenslangen fram. När vi senare under dagen var till H och hans familj så fanns där en vattenruschebana och en vattensprutande krokodil. Tänk att man kan ha så kul med vatten, samtidigt är det en förmån vi har, som vi sällan tänker på, utan bara tar för given. För det är ju inte alla förundrat att ha en kran med vatten man kan dricka, det är ju inte ens alla som har vatten som är drickbart. Så nu har jag bestämt mig för att köpa en droppe vatten att fler kan få tillgång till detta livsviktiga vatten.

Maken har tvättat en massa idag, och så har han fixat upp solskydd, vaktat ungar och säkert gjort en massa som jag inte har nån koll på. Varför jag inte har nån koll? Jag har varit till affären, och då det är fredag så borde jag tänkt mig för, skulle ju bara ha några få saker, men man ska inte åkta till ICA på fredagar, att jag aldrig lär mig.


Idag har jag som sagt varit och handlat, och så gick jag och trollungen cyklade med Anna på släp ner till H.


1NG

Inga kommentarer: