2007-07-14

Saknad trollunge



Det är alltid så tyst när trollungen inte är hemma, och tomt och tråkigt. Tror tom katten saknar henne, även om katten passar på att njuta av att ha både matte och husse för sig själv så saknar hon trollungen. Med detta vill jag ha sagt att jag inte kunde komma iväg fort nog i morse för att hämta hem det saknade trollet Men så var det det där med att göra sig klar och det handlar som vanligt inte om mig utan om maken. Snacket om att tjejer tar tid på sig i badrummet det stämmer inte, i alla fall inte här, nä det är maken som, ja inte vet jag vad han gör men fort går det inte. Det hela vägs upp av att när vi väl kom fram så sprang trollungen mot bilen, stoppades av en vaksam farbro T, tur att han finns; värdens bästa svåger (utsedd av sig själv). När jag öppnade dörren så flög trollungen upp i knät och sa "Jag älskar dig!" och sånt värmer en moders hjärta och gör det värt att längta och sakna trollet mitt.

Är det nån som tror att trollungen sover så här straxt efter 22.30, så är svaret nä inte hon inte. Hon passade på att sova drygt 2 timmar när vi kom hem så nu leker hon för fullt med sin slitna pappa. Det är jobbigt att sova borta, jaga vargen, busa med farbro T mysa med farmor och farfar, och att hennes far är sliten och trött det bryr hon sig inte alls om, han kunde väl ha sovit när hon var borta, vilket han gjorde oxå, när han inte var ute med mamma eller släppte ut katten. Jag älskar att höra dem leka, men just nu längtar jag efter att höra dem sova...

5KSÖG

Inga kommentarer: