2007-07-15



När trollungen väl vaknade i morse, så där vid 10, så var både jag och maken redan vakna, men vi låg och drog oss i sängen med trollet mellan oss. Så det var med ett stort leende jag hörde henne säga till sin far; "Det är morron för oss men natt för mamma". Ja, jag log men det var med vemod i hjärtat, för i trollungens värld är det ofta så att hon och pappa är uppe och mamman sover några timmar till, har man inte somnat före 4 så behöver man sova några efter 7.

Dagen har varit bra, trollungens farbro T kom på besök och de busade och lekte några timmar. Det är bra konstigt det där med T, vi har två i släkten, en farbro och en morbro, men trollungen anser att de är hennes båda två, och om jag vill ha ett T så får jag låna hennes pappa, för hon tänker inte dela med sig av något T. När farbro T åkt hem var det dags för mat och sen har vi varit ute i trädgården. Gu´ så mycket det finns att göra, som sandkakor, leta efter fulingen (maken) och spruta vatten på honom, fika, pyssla i lekstugan mm. Tur för mig, att det kom en leksugen kompis så hon och trollugnen kunde leka vidare och jag kunde gå in och prata lite med syster yster i telefon.

Maken har sågat, klippt och röjt ute och en del inne oxå, idag har jag hjälp honom med att klippa bort gamla blommor, döda grenar mm i syrénhäcken, orkade en skottkärra ungefär, finns nog minst 10 till kvar. Men han fick lite hjälp och så har jag städat i köket, i alla fall på diskbänken, men det var innan vi åt, så nu har han disk att ta hand om. Vi har delat upp det så att jag ställer till = lagar maten och han röjer upp efter mig.




6KSÖ

Inga kommentarer: