2007-07-05

Potträning

Man kan inte annat än vara stolt, när man har en trollunge som vår. Igår kväll satt vi framför TVn när det plötsligt skramlade till inne i trollungens sovrum, och ut staplade en något trött om inte sovande trollunge. Det bar av med väldans fart mot badrummet och vi hörde hur hon tände lampan, hur det skvalade i pottan, hur hon sedan tömde pottan, sköljde ur den för att sedan spola, stänga dörren efter sig och så sprang hon mot sängen, hon stannade upp och log mot oss och sen in i rummet och ner i sängen och hon sov nog innan huvudet nådde kudden. Att det går så lätt att få en 3åring torr på natten, det trodde jag inte, men som maken sa det kommer kanske bakslag. Hur som, vi är otroligt stolta över vår trollunge.

Maken och trollungen har idag besökt biblioteket, så nu kan syster yster andas ut. Inte valde trollungen nån bok som vi vuxna hade valt, nä hon valde "Äckligt". Men det är väl som det ska vara. Vi vuxna leder barnen mot böckernas värld men de får själva hitta sina favoriter, så länge det inte blir "Lisen kan inte sova", den har jag lite svårt för. Maken har även idag fått gräva upp potatis, vi andra satt i bilen, det spöregnade just då, men han klagade inte utan njöt av att alla uppskattade maten. Idag bjöds det på grillad biff, Susannes sallad och lite annat smått och gott.

*SUCKAR* Fötterna har plötsligt blivit mycket större, det är tur att det är karborreband i mina tofflor, för annars hade makens träskor varit de enda skor jag kunnat ha. Hämtade ut mina nya tabletter idag och de funkar, ryggen var smärtfri i flera timmar men så kan man alltid lita på "Paraflex" men denna gången är det utan comp. Tjejen på Apoteket upplyste mig om att man nästan slutat med alla comp. mediciner, så "Paraflex comp" är ett minne blott. Har en fundering om det här med värk, kan det vara så att mina fötter och händer krånglar mer nu när ryggen inte är ett lika ond som den varit. Med andra ord finns det en max nivå på smärta och när man då blir av med en sak så får andra plötsligt chansen?!?

2N2L 2FHB

Inga kommentarer: