2007-07-18

I elfte timmen

Trollungen har idag kommit på att hon gillar jordgubbar; "Det är jättegott för min lilla mage" löd orden hon sa när vi idag kollade in hur jordgubbar växer. Saken är den att sedan de svenska jordgubbarna blev mogna i år har hon inte ätit just en enda, hon som hela vintern jublat när vi köpt dyra och inte alltid så goda "gubbar" till fredagsmyset. Men så här i elfte timmen, när vi skulle köpa potatis så gick vi ut i "jordgubbsraderna" (trollungend förklaring på hur jordgubbar växer) för att hon skulle få se hur just sådana växer. Det är nämligen väldigt mycket frågor just nu om hur saker och ting växer, var de kommer ifrån mm. Vi hittade även lite hallon efter vägkanten, även dessa mumsade hon i sig, hon som bara för nån vecka sen sa "Det är inte så gott för mig" om hallon. Men bättre sent än aldrig, vi har varit till skogen här hemma och plockat hallon idag, ungefär 2 dl hittade vi på en buske och de mumsade trollungen och hennes kompis H glatt upp.

Annars har det mest handlat om att denna blåsiga dag ska gå, trollungen har inte sovit middag, vilket är bra, men nu sover hon inte nu heller, så det är en sur unge och hennes pappa som är en trappa ner just nu, vet inte vem som är tröttas, det är nog jag...

Onsdagar är fikadagar och dagen jag sitter antingen i soffhörnet eller ute om det är väder för det och läser "Allas",men det är inte samma sak när de övriga är hemma, det blir som inte min stund, visst har jag läst tidningen idag oxå, men nä det blir inte samma sak. Det är nästan så jag längtar efter vardag, med jobb och dagis, men bara nästan för det är allt bra mycket trevligare att ha huset fullt med ljud som betyder att de jag älskar mest är hemma.

Har kommit på att jag ska lägga till en ny punkt, allt för att ha allt samlat och det är redovisningen till sjukgymnasten. Tanken var att jag skulle ha fått nått papper att fylla i men det blev inte så, så jag har försökt att skriva upp allt i almanackan, men det är ingen bra lösning, så nu får det bli här. Plockat jordgubbar och varit till skogen med trollungen och H, hittade lite hallon som jag plockade.


2N+1KAOM

Inga kommentarer: