2007-07-14

Pappersbröllop (13 juli 07)



Tänk vad tiden går, det känns inte som om det var ett år sedan vi gifte oss där under klippan i skogen, men det är ett fint minne som vi vårdar ömt. Maken och trollugnen var för att köpa mjölk och när de slog upp dörren här hemma skrek trollungen "Vi har godis och blommor till dig". Maken hade köpt röda rosor, brudslöja men det var inga blåklint utan nått annat blått i buketten , för det fanns inga blåklint att få tag på... men han minns och det är det som betyder nått. Godiset hade nog trollungen tänk till sig själv, men hon bjöd stolt på det. *mumsigt* Själv hade jag tänkt till och lekt lite med det där med pappersbröllop (ja jag vet att det ibland kallas bomull, men inte där jag först hittade en lista) så jag hade plockat ut några av alla kort som finns i datorn och skrivit ut dem på just papper och så var tanken att jag skulle ha köpt ett album, men jag har ju haft lite svårt att köra så det får jag göra i efterhand, nu kan ju maken få bli med. För vi är ju på väg mot nya äventyr på livets stig.

(Foto: Carina Leandersson, Sunne)

Trollungen tillbringade kvällen hos farmor och farfar, med tuttarna väl gömda på nått gömställe som bara hon och farmor vet och med "fredagsmys" i form av skruvar, kan nog knappast bli bättre ur ett trollperspektiv.

Maken och jag firade dagen med att på kvällen gå ut och äta, vi satt på bryggan och njöt av solen, maten och att titta på folk och båtar, nästan svårt att förstå att man var i Karlstad, men mest njöt vi av att bara vara. Hur kvällen avslutades??? framför Tvn förstås, det var ju friidrott...



5KSÖG

Inga kommentarer: