2007-07-04

Var är bussen?

"Va´ är det?" frågade jag trollungen för nån vecka sen. "Jag är så lessen så jag nästan gråter" blev svaret. Det hela handlade om att hon längtade så efter Susanne, och idag var det dags att åka till Fjärrbussgatan i Karlstad för att hämta Susanne. Under resan dit satt trollungen och sjöng "Var är Sussan? Var är Sussan? Kommer snart. Kommer snart." Det är vår variant på "Var är tummen?" och den sjunger vi när vi väntar på bussen, eller på nått eller någon och nu väntade verkligen trollungen. Vi kom iväg lite sent men han i alla fall ur bilen och över gatan innan vi fick syn på Susanne. Vad händer då? Ja inte fick Susanne nån kram, för plötsligt var trollungen borta, i alla fall om man är 3 år och inte finns om man inte ser nått.



På vägen hem fick jag en sån där snilleblixt som betyder att maken får jobba, vi behövde potatis och på vägen hem finns ett ställe som säljer underbart god potatis och jordgubbar och annat som växer. Det är bara ett krux och det är att de inte börjat ta upp potatis för försäljning ännu, man måste själv ut och gräva upp den och tanken var att vi ska göra det på torsdag. Men maken älskar verkligen mig så han lånade stövlar och ut på åkern begav vi oss, nja inte Susanne och när trollungen konstaterat att potatis växer i jorden så gick hon tillbaka till vägen och väntade där med Susanne. Maken blev bara lite jordig och det var en väldans god potatis vi fick när vi åt matjesill och färskpotatis idag. Förutom detta lilla extrajobb så har han idag börjat kapa häcken mot allmäningen och även rensat i syrenen som växer in vid huset, det var en dyngsur man som kom in för en stund sedan, ja det regnar idag och nä jag tvingar ingen att jobba.


Kom fram vid andra försöket idag när jag ringde reumatologen, magmedicinen som gör att jag kan ta alla de andra tabletterna är slut och så måste jag få hjälp med ryggen. När sköterskan hörde att jag förutom Metrotrexat, Sulfasalazin medac, Orudis Retard, Folsyra och Lyrika inte har någon smärtlindring så lovade hon att se till att doktorn skriver ut nått bra till mig. Så med andra ord borde det betyda att jag imorgon får sova sött och slipper ha ont, receptet ska finnas på Apoteket imorgon.


Sista raden för idag 2N2L, 1:a FHB

Inga kommentarer: