2007-07-29

Sista dagen på sommarlovet

Så här ser det ut när jag skriver...

Så har då 4 veckor gått, och visst har vi gjort en massa men vart tar tiden vägen, det är ju massor kvar på listan över vad vi ska göra. Tur att sommaren inte är slut utan att vi har tid kvar till det vi inte hunnit med eller det vi struntat i att göra.

Trollungen har lek idag, med systrarna på gatan och med H, och det är alltid lika kul att lyssna på dem, speciellt när de inte tänker på att man är där. Det har idag handlat om att vara i lekstugan, att cykla, gosedjur som lever, äta vinbär, glass, hoppborgen, mamma pappa barn, och detta är bara en bråkdel av allt de hunnit med.

Det var en trött tjej som kom in och ville ha plättar, och vad hon åt sen, en drygt 20 st fick hon i sig och det med sylt, ett nytt inslag i trollets liv, att äta sylt. Så när det var dags för bad så ville hon duscha och sen var det inte långt till sömn, men lite lek med pappa och att handla av mamma han hon med innan hon slocknade på soffan där hon nu ligger och snarkar.


Maken har tittat till barnen och tvättat och fixat en massa så här i sista stund, jag vet att han är nöjd med sin semester och att han liksom jag tycker att vi fått mycket gjort. När jag säger vi så menar jag oftast han jag älskar mest.
Jag har beställt kort och det har tagit hela eftermiddagen, för det är många kort vi tagit, och då har jag bara tittat och valt bland dem som har med sommaren att göra. Det började med en regnig utflykt till Maribersskogen och slutade med en slagen hjälte på soffan, nej nu vart det fel sista kortet är ju:



Har så himla ont i ryggen, nu hjälper inte paraflexen ett dugg, så nu är det illa, höger handen är en katastrof och magen ska vi inte tala om. Imorgon ska jag jaga läkare, och jag ska få fatt på dem oxå, om jag så ska hota, gråta och bryta ihop.
7 katastrofer









Inga kommentarer: