2007-07-28



Idag har det äntligen blivit av, besöket i grannarnas sommarstuga. Det börjar bli tradition att en gång varje sommar åka dit och då även bada. Så även denna gång, men det var med viss tvekan vi gick i, men väl i så var det skönt och trollungen simmade och hoppade från bryggan och dök med maken. Det där med att dyka trodde jag inte hon skulle våga, eller komma ihåg hur man gör, det är trots allt snart ett år sedan vi var till badhuset, men kunskapen satt och hon gillade det fortfarande.

Trollet har under en lång tid varit rädd för grannen, men sedan jag kom på att han haft solglasögon på sig sedan tidig vår så tar han nu av sig dem och då funkar det. Så idag testade han om han efter en stund kunde sätta på sig solglasögonen, men då blev trollungen rädd eller blyg, hon vill se folk i ögonen. Som de flesta män så var grannen tvungen att testa detta flera gånger med samma resultat varje gång. Det är i alla fall roligt att trollungen åter gillar honom och jag tror att han tycker det är skönt nu när han vet vad som är felet och att det är lätt åtgärdat.

Min sjukskrivning är en historia i sig, just nu är min läkare på ortopeden tjänsledig från sin vanliga tjänst och då är det som om alla hennes patienter ska må bra, samtidigt så vill inte reumatologen göra nått då de anser att det är ortopedens sak, frågan är vem som ska hjälpa mig... Blir tokig av att alltid ha ont, nu hjälper inte paraflexen mer än att de tar smärttoppen och det i ca 3 tim, men det ska gå minst 6 timmar mellan varje dos. Så måndagen är vikt åt att jaga läkare och sjukgymnasten, då jag måste komma igång med träningen. Träningen kräver att jag kan köra bil, och då måste jag dra ner på medicinen som gör mig yr men mindre smärtpåverkad i handen, och då får jag fler domningar. *SUCK*

Badat, varit till skogen och plockat blåbär, varit och tittat efter smultron och hallon, så lite har jag gått idag. Trollungen och jag var ute en sväng då hon cyklade och jag gick.


7KSÖG

Inga kommentarer: