2007-07-24

Christina



Raggsockar, det är bland det bästa jag vet och idag fick jag och trollungen var sitt par av mormor, så denna dag började bra. *bock och tack*

Dagen började i där gårdagen slutade, i husvagnen, och saken är klar, jag sover bättre där än här inne, så jag ska snart dra mig tillbaka. Varför jag sover bättre där??? Jag tror det är sängen, eller mer rätt madrassen, så nu ska vi börja det tråkiga jobbet att kolla vad vi behöver för typ av madrass och även säng, då den vi har här inne är lite låg.

Trollungen har lek, lek och åter lekt idag, det har gått i ett och kul har hon och hennes kompisar haft. Det har cyklats, och nu tror jag trollet vårat tycker att hennes rosa trehjuling är kanon, det är inget tjat om en ny. Sen har det ritats en massa på gatan, med gatokriter, tänk vad det finns saker att köpa. Lekstugan har haft flera besök och det har fikats lagats mat och mysits där inne.

Maken har tvättat och tagit tag i det där med nya fönster, killen vi bestämt att handla av har inte hörts av och nu visade det sig att han slutat, så nu kommer det ännu en i raden av försäljare.

Trollungen och jag var och köpte fikabröd idag, tanken var ju tårta, men hon valde bulle och kex, och det var mumsigt. Sen har vi varit och lagt på brev, bara hon och jag även denna gång, det är ett äventyr om nån frågar henne när det bara är mamma och hon som gör nått. Annars har jag inte gjort så mycket, har läst ut boken "Förklädd till man" och den har varit bra, men knepig, och jag har funderat mycket när jag läst den. Det är som svårt att förstå varför, samtidigt som det är så självklart att man vill vet hur det är, och jag vet inte hur jag ställer mig till det hela, men förstår samtidigt att hon gjorde det, och jag beundrar henne för att hon vågade och slutförde hela idén.


2N

Inga kommentarer: