2007-07-25

Nybakade bullar

Idag hade vi ställt klockan för att åka och fika hos syster yster och kusinerna. Med tanke på vårt trolls brist på morgonhumör så var det med bävan jag började väcka henne. Men då jag sa att det är onsdag så log trollungen och utbrast; "Jippi hurra hurra hurra"och dansade en glädjedans liggandes i sängen. Så det var bara att gå upp och äta frukost och så iväg, nja vi fick ju vänta på att maken skulle bli klar. Ok jag erkänner att jag var in i badrummet före honom, men det var ändå honom vi fick vänta på. Så bar det iväg, och redan vid ICA kom jag på att jag glömt paketet från mig och maken, trollungen hade ju bestämt att hon skulle ge bort en snusdosa och lite av hennes mosters favoritdryck och till det några glas. När vi åkt över älven så saknade trollungen sina tuttar och den väska som hon packat tuttar innehöll en massa saker, men ingen tutte. Som tur var fanns det en napp i kärran, så vi slapp vända.

När vi kom fram bjöds vi på fika, massor av nybakade bullar och hemkokt saft och kaffe. Det var precis så gott som det låter, syster yster kan verkligen baka bullar, ja koka saft oxå och kaffe. Det blev några trevliga timmar i köket, en trappa upp och ute, vi gick på hallonjakt, gungade, klättrade, kollade in kusinernas rum mm mm.

Hemma igen tog vi emot han som skulle kolla fönstren, och räkna på ett nytt anbud, samtidigt som vi packade upp matsäcken tills i morgon som vi köpt på vägen. Dessutom fick vi väcka upp trollet och det är ju alltid lika kul, men nu är hon glad och pigg. *suck* Det blir nog att slå till på denna fönsterinstallatör, om nu banken gillar tanken på att höja värdet på "deras" hus. Kvällen avslutades med att maken ochjag försökte packa det vi kan behöva de två dagarna vi ska tillbringa på kusten, trollungens saker är i bilen, tuttar oxå, men mina kläder ligger på sängen och maken har väl inte hunnit fundera ännu, men vi hinner säkert, bilen går ju inte förrens vi är med...

2NG

1 kommentar:

Kattis sa...

Instämmer! Bullar det är mostern bra på... *mumsar*